Προβολή νέων
2024-2-13 ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΥΠΑΙΘΑ
Από το Διοικητικό Συμβούλιο
Η Γενική Συνέλευση του Συλλόγου ΕΤΕΠ του ΕΚΠΑ συνεδρίασε την Τρίτη 13/2/2024 και μετά από εποικοδομητική συζήτηση αναφορικά με το νομοσχέδιο «Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου – Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων» ομόφωνα αποφάσισε τα παρακάτω.
ΜΕΡΟΣ Δ΄ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Το συγκεκριμένο ΜΕΡΟΣ Δ΄ του νομοσχεδίου απαιτούμε να αποσυρθεί πλήρως και να μην κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή!
Αναφορικά με την εγκατάσταση και λειτουργία στη χώρα μας τέτοιων ΝΠΠΕ, ιδιωτικών πανεπιστημίων, θεωρούμε ότι:
- Σύμφωνα με το Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με το «Δικαίωμα εκπαίδευσης» (άρθρο 14, παράγραφος 3) προβλέπεται ρητά ότι «Η ελευθερία ίδρυσης εκπαιδευτικών ιδρυμάτων με σεβασμό των δημοκρατικών αρχών και …, γίνονται σεβαστά σύμφωνα με τις εθνικές νομοθεσίες που διέπουν την άσκησή τους», δηλαδή, στην ελληνική περίπτωση, σύμφωνα με τις ειδικές ρυθμίσεις του Άρθρου 16 του Συντάγματος.
- Το Σύνταγμα της Ελλάδας ρητά και σαφώς (Άρθρο 16, παρ. 5 & 8) απαγορεύει την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων. Έτσι, επιχειρείται ενορχηστρωμένη απαξίωση του Συντάγματος της χώρας και, μάλιστα, για λόγους επιχειρηματικών συμφερόντων.
- Η Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αντιμετωπίζεται ως κοινή εμπορική δραστηριότητα και παραδίδεται στις επιχειρηματικές ορέξεις, προσπαθώντας να ξεχάσουμε ότι μοναδικός στόχος των επιχειρηματικών επενδύσεων είναι η κερδοφορία. Ο ισχυρισμός ότι φημισμένα διεθνή πανεπιστήμια δήθεν θα ιδρύσουν «μη κερδοσκοπικά» παραρτήματα παρέχοντας τη δυνατότητα ποιοτικής φοίτησης στο χώρο διαμονής, ... (συνέχεια)
ΜΕΡΟΣ Γ΄ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ
Στο ΜΕΡΟΣ Γ΄ περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, ιδιαίτερα επικίνδυνες διατάξεις που:
- περιορίζουν περαιτέρω τη δημοκρατία στη λήψη αποφάσεων παρέχοντας τη δυνατότητα μεταβίβασης κρίσιμων αρμοδιοτήτων του Συλλογικού Οργάνου Διοίκησης στο αντίστοιχο Μονοπρόσωπο Όργανο, χωρίς δυνατότητα ενημέρωσης, συμμετοχής και διαφωνίας από την ακαδημαϊκή κοινότητα.
- Εισάγουν δίδακτρα και στα «κανονικά» ΠΠΣ, δημιουργώντας φοιτητές δύο ταχυτήτων και προετοιμάζοντας την γενικευμένη καθιέρωση τελών-διδάκτρων στο Δημόσιο Πανεπιστήμιο.
- Ρυθμίζουν τη συνεργασία των σχεδιαζόμενων ιδιωτικών πανεπιστημίων με το Δημόσιο Πανεπιστήμιο για ιδιωτική χρήση των δημόσιων πανεπιστημιακών υποδομών και δήθεν «μη κερδοσκοπική» απορρόφηση των ιδιωτικών κερδών.